اعزام ۱۵۰۰ خادم افتخاری از ایران به عراق جهت خدمت در نجف اشرف و کربلای معلی در اربعین 

دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین(ع) از اعزام ۱۵۰۰ خادم افتخاری از ایران به عراق جهت خدمت در نجف اشرف و کربلای معلی در بازه زمانی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ 31 July 2024
به گزارش تابناک قم،‌ سیدیحیی سرکشیکیان دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین(ع) در نشست خبری امروز در تشریح فعالیت‌ و برنامه‌های اعزام خادمین جهت خدمت‌رسانی به زائرین عتبه حسینی و علوی، بیان کرد: خدمت‌رسانی در اربعین حسینی یکی از مصداق‌های عصر جامعه مهدوی است که هر فرد یا گروهی بدون هیچ منت و چشم داشتی تمام توان و داشته‌های خود را در عرصه خدمت می‌آورد.
 
وی افزود: یکی از برنامه‌های ستاد سخاء‌الحسین (ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین) با کارگروه جهادی قائمین، القای فرهنگ خدمت اربعین در تمام ایام است که این برنامه‌ها و فعالیت‌ها با همکاری عتبات مقدس امام‌حسین(ع) به طول ۱۰ سال اجرا شده است.
 
۱۵۰۰ نفر به عنوان خادم مشغول خدمت‌رسانی به زائرین عتبات حسینی خواهند شد
 
سرکشیکیان ادامه داد: هرساله از سراسر کشور حدود ۱۵۰۰ نفر از طریق مصاحبه و ارائه توانایی‌، مهارت‌های فردی و اجتماعی مانند حرفه مورد نیاز، تسلط به زبان بین‌المللی و... جهت خدمت به زائرین در اربعین حسینی انتخاب خواهند شد.
 
وی مطرح کرد: ۱۰۰۰ نفر از خدام منتخب در حرم امام‌حسین(ع) و ۵۰۰ نفر در حرم امیرالمومنین(ع) به صورت همزمان مشغول خدمت به زائرین خواهند بود.
دبیر سخاءالحسین افزود: دستاور افتخار خدمت در عتبه حسینی مدیون وجود مقدس اهل‌بیت و شورای مرکزی ستاد، کار تشکیلاتی با همکاری کمیته‌های فرهنگی، امنیتی، رسانه‌ای و ... است.
 
وی ادامه داد: این ستاد هرساله با ارائه برنامه‌های منظم باعث سازماندهی شدن مجموعه شده و دیدار با مراجع عظام تقلید و کمیته‌های اجرایی مختلف، مجموعه را بالنده کرده است.
 
سرکشیکیان اظهار کرد: همایش هرساله اعضا و خدام ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین(ع) به صورت گردهمایی سراسری و با حضور نمایندگان عتبات حسینی و علوی، مسئولین لشکری و کشور در دو بخش آموزشی و فرهنگی شامل مباحث حرم شناسی، آداب خدمت، مباحث اخلاقی و معنویت و... با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی اجرا می‌شود.
 
وی ضمن افزود: ۲۳ لغایت ۲۴ مردادماه زمان اعزام خادمین خدمت حرم اهل‌بیت(ع) است که برای آنان کارت شناسایی خدمت و لباس رسمی در نظر گرفته شده که همراه با تیم پزشکی حاذق با همکاری هلال‌احمر و دانشگاه علوم‌پزشکی قم، مشغول به خدمت خواهند شد.
 
دبیر ستاد سخاءالحسین(ع) در پایان ضمن اشاره به رسالت اصلی این ستاد، بیان کرد: رویکرد اصلی ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین(ع) القای خدمت‌رسانی اربعین به تمام ایام به ویژه ایام نیمه‌شعبان با رویکرد کودک و نوجوان است.
 
وی ادامه داد: ارائه برنامه‌های مناسب کودک و نوجوان، توزیع پذیرایی شامل یک تن کیک و ایجاد مسابقه و... در دستور کار ستاد سخاءالحسین خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار